woensdag 17 november 2010

Welkom!


Welkom op mijn weblog! Ik ben van plan om hier regelmatig te vertellen over mijn ervaringen met het maken van kleding, sieraden en andere accessoires. Sinds een jaar volg ik een naaicursus waarbij mijn geduld stevig op de proef wordt gesteld en ik hard mijn best doe om thuis voldoende te oefenen. Niet altijd eenvoudig, want ik ben op dit moment bezig met het schrijven van mijn scriptie en die gaat natuurlijk voor. Toch heb ik ondertussen genoeg geleerd om bijvoorbeeld al een eenvoudig rokje in elkaar te kunnen zetten. Het is een geweldig gevoel om zelf zoiets te maken en uiteraard is zo’n kledingstuk ook nog redelijk uniek.
Mijn stijl is vrij duister, vrouwelijk, soms stoer en vaak met een knipoog naar het verleden. Vooral victoriaanse kleding vind ik heel inspirerend en onderdelen hiervan zijn dan ook terug te zien in mijn kleding en sieraden, vaak gecombineerd met iets moderns. Ik hoop op den duur in staat te zijn om kleding te maken die ik kan dragen naar (gothic/fantasy) festivals, maar de patronen hiervoor zijn ingewikkeld en ik ben nu nog lang niet zo ver.
Niet alleen het verleden fascineert me, maar ook exotische culturen. Ik ben een aantal keer voor langere tijd in Latijns Amerika geweest en heb daar prachtige kledingstukken en sieraden gekocht die ik graag combineer met mijn 'normale' kleding. Ook in Nederland ben ik af en toe geneigd om iets Mexicaans of Peruaans aan te schaffen omdat ik de stijl ervan zo mooi vind. In februari gaan mijn vriend en ik samen rondreizen door Marokko, waar ongetwijfeld ook een hoop mooie sieraden, tassen en andere moeilijk te weerstane dingen te koop zijn!
Op mijn weblog zal ik dan ook vertellen over nieuwe aankopen van kleding, make-up en schoenen die passen bij mijn stijl. Omdat ik maar een klein budget heb, zal het vaak gaan om goedkope alternatieve voor dure items. Met een beetje oplettendheid en creativiteit kun je voor weinig geld ook aan iets moois komen!
Ten slotte zal deze weblog ook geweid zijn aan het lang laten groeien van mijn haar. Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik het laten afknippen en hoewel ik eerst heel blij was met het resultaat, kreeg ik al gauw spijt. Lang haar is iets dat echt bij mij hoort, daar ben ik nu wel achter. Ik vind het mooi, het past bij mijn stijl, het voelt fijn en vrouwelijk aan en natuurlijk kan er eindeloos gevarieerd worden met opsteek kapsels en vlechten. Mijn doellengte is mijn middel, wat ik nooit eerder gehaald heb hoewel ik meestal wel lang haar heb gehad. Wish me luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten