donderdag 25 november 2010

Nieuwe aanwinsten

Afgelopen week heb ik een aantal aankopen bij de Etos gedaan waar ik erg blij mee ben. Ten eerste heb ik een conditioner ontdekt die je de hele nacht in je haar laat trekken: 'Nachtwonder' van Andrélon. Als ik tv reclames keek had ik hem vast al veel eerder ontdekt, maar aangezien ik daar een gruwelijke hekel aan heb bereiken dit soort nieuwe producten mij altijd pas een tijd later. De conditioner laat je de hele nacht intrekken en de volgende ochtend spoel je hem weer uit door je haar op de gebruikelijke manier te wassen. Je kunt hem dus beter niet gebruiken wanneer je de volgende dag je haar droog wil houden, want dan loop je gegarandeerd met een vette massa op je hoofd rond. Misschien ga ik de conditioner nog wel eens alleen voor de puntjes van mijn haar gebruiken wanneer ik mijn haar opgestoken heb, zodat het beschermd en gevoed wordt maar niemand ziet dat er iets vreemds mee aan de hand is. Verder kan ik zeggen dat het spul 's nachts goed lijkt te werken...ik werd wakker met zachte haren en na het wassen voelden ze ook nog gezond en minder droog aan. Andrélon is gelukkig ook nog eens een heel betaalbaar merk; de conditioner kostte 3,39 euro.

Verder heb ik nog een aankoop voor mijn haar gedaan, namelijk droogshampoo van Schwarzkopf. (3,69 euro). Heel handig om af en toe wat te smokkelen wanneer je vet haar hebt en geen tijd om het te wassen. Een beetje droogshampoo erin wrijven (wel heel grondig, anders heb je witte klonters in je haar!) en klaar is je 'pas gewassen' haar. Ik heb zelf heel snel last van vet haar, dus ik was heel blij met deze ontdekking. Normaal gesproken ziet mijn haar er het beste uit wanneer ik het net gewassen heb en is het op de tweede dag al in een veel mindere staat (vetter, minder volume, rare vouwen erin), maar nu kan ik af en toe een keer een derde dag met ongewassen haar over straat gaan zonder dat ik het gevoel heb dat mijn haar er vies uitziet.
Tot slot heb ik de zoveelste aanwinst voor mijn Bourjois oogschaduw verzameling gekocht; een lichte oogschaduw die uit het assortiment ging en dus met 50% korting verkocht werd. Op dit moment wordt de oude verpakking van het product bij de Etos langzamerhand vervangen voor de nieuwe (die overigens amper veranderd is) en dat is natuurlijk een buitenkansje als je net zoals ik gek bent op het merk. Ik heb nu al heel wat tinten verzameld die ik allemaal regelmatig gebruik. Mijn favorieten zijn Prune Captivante, Noir Précieux, Noir Emeraude en Kaki Étonnant. Die laatste is een mix van groen en bruin en komt bijna precies overeen met de kleur van mijn ogen. Helaas is hij nergens meer te krijgen, dus dat wordt balen wanneer hij op is! Met de lancering van de nieuwe verpakkingen van de oogschaduw doosjes heeft Bourjois er ook een nieuwe kleur bij die ik helemaal geweldig vind voor de feestdagen of avondjes uit. Het is een aubergine achtige kleur met subtiele glitters. Zodra ik hem een keer met korting heb weten te scoren, krijgen jullie het zeker te horen!

Mijn verzameling Bourjois oogschaduw:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten